2024-2025 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
ALİ HAYDAR GÜNVER İLKOKULU
SENE BAŞI ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTISI
Toplantı No : 1
Toplantı Tarihi : 02/09/ 2024, Pazartesi
Toplantı Saati : 12.00
Toplantı Yeri : Toplantı salonu
Gündem Maddeleri:
1. Açılış ve Yoklama,
2. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı,
3. Gündem maddelerinin okunması ve eklenmesi istenilen konuların eklenmesi
4. Kurul yazmanlarının seçimi,
5. a)2024/53 sayılı genelge 2024 - 2025 eğitim öğretim yılına ilişkin iş ve işlemler ile ilgili bilgilendirme
b)2024/54 sayılı genelge 2024 - 2025 eğitim öğretim yılı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline ilişkin iş ve işlemler ile ilgili bilgilendirme
6. Öğretmenlerle ilgili hususların görüşülmesi
- Mevzuat değişiklikleri ile Tebliğler dergisi ve resmi yazıların incelenmesi
- Rapor, izin, ayakta tedavi işlemleri
- Nöbet görevlerinin görüşülmesi
- Ders defterleri işlenmesi
- Atama ve hizmet içi eğitim başvuruları ile onayları
- MEBBİS bilgileri ve özlük hakları (derece-kademe, ek ders, maaş )
- İdarenin verdiği görevleri
- Denetim ve rehberlik çalışmaları
- Bayrak törenleri başta olmak üzere her türlü anma ve kutlama törenlerinde uyulacak esasların görüşülmesi
- Personel kılık-kıyafeti ile ilgili hususların görüşülmesi
- Mesleki çalışma esaslarının görüşülmesi
- 2024-2025 Eğitim-Öğretim yılı için oluşturulacak kurul/komisyonlara üye seçimleri
- İş Sağlığı ve Güvenliği hususların görüşülmesi ve ekip listelerinin hazırlanması
- Öğretmen ve Okul yöneticilerinin mesleki gelişiminde yeni yaklaşımlar projesi iş ve işlemleri
7. Ders işlemleri ile ilgili esasların görüşülmesi
- Zümre Öğretmenler Kurulu ve Zümre Başkanları Kurulu toplantılarının planlanması
- Okul zümre başkanının belirlenmesi.
- Ders yılı, ders süresi ve zaman çizelgesinin açıklanması
- Ders dağılımı ve haftalık ders programı hususlarının görüşülmesi
- Çocuk kulübü ile ilgili görüşmeler
- Sınıf rehber öğretmen dağılımı ve görevlerinin görüşülmesi, Sınıf düzeni, oturma planı ve sınıfın temiz kullanılması ile ilgili hususlar
- Türkiye Yüzyılı Maarif Modeline göre Yıllık planların hazırlanması ve günlük planlar ile Bireyselleştirilmiş Eğitim Programlarının görüşülmesi
- Atatürkçülükle ilgili konuların işlenişi ile öğretim programlarının uygulanmasına yönelik hususların görüşülmesi
- Ders kitapları, eğitim araçları ve bireysel öğrenme materyalleri ile ilgili hususlar
- Konuların işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve tekniklerinin görüşülmesi
- Veli iletişiminde dikkat edilecek hususlar. Whatsapp veli grupları ile ilgili hususların görüşülmesi
8. 2023-2024 Eğitim-Öğretim yılının değerlendirilmesi
- Akademik başarı yönünden
- Sosyal faaliyetler yönünden
- Rehberlik faaliyetleri yönünden
- Kurum Standartları yönünden
9. Öğrencileri ilgilendiren hususların görüşülmesi
- Ölçme değerlendirme çalışmaları hakkında genel bilgilendirme
- E-okul uygulamaları (Devamsızlık girişleri, öğrenci dosyalarının tutulması vb) ,E-okul bilgilerinin (fotoğraf, kimlik, veli bilgileri ve telefon numaraları vb.) güncellenmesi
- Kitap okuma alışkanlığı, sınıf kitaplıklarının oluşturulması ve okul kütüphanesinin aktif kullanılması ile ilgili kuralların oluşturulması
- Öğrenci devam-devamsızlık, izin, faaliyet, sevk ve rapor durumları
- Başarıyı artırmak için yapılacak çalışmaların görüşülmesi, EBA platformu kullanımı
- Okul Aile Birliği oluşumu ve veli toplantılarının planlanması
- Öğrenci kıyafetleriyle ilgili uygulanacak ortak esasların tespit edilmesi
- Okul demirbaşları ve ortak kullanım alanları ile okul, sınıf ve çevrenin korunması, bakımı, temiz tutulması ve tasarruf tedbirlerinin görüşülmesi.
- Öğrenci sağlığı ve okul güvenliği hususlarının görüşülmesi
- Öğrenci servis, kantin ve yemekhane hizmetleri hakkında görüşme.
- İYEP iş ve işlemlerinin görüşülmesi
- Değerler Eğitimi ile ilgili hususlara yer verilmesi
10. Milli Eğitim Bakanlığı Sosyal. Etkinlikler Yönetmenliğine göre yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
- Sosyal Etkinlik Modülü hakkında bilgi verilmesi
- 2024 / 2025 Eğitim Öğretim yılında okulumuzda açılacak kulüplerin belirlenmesi ve danışman öğretmenlerin seçimi ile görevleri, kulüp dosyası ile ilgili hususların görüşülmesi
- Sosyal Etkinlikler Kurulunun oluşturulması ve görev esaslarının belirlenmesi (Sos. Etk.Yön.mad:6), (1 müdür yardımcısı, 3 öğretmen , 2 öğrenci ve 1 veli)
- Belirli gün ve haftaların belirlenerek öğretmenleri görevlendirilmesinin yapılması
- Yıl içinde yapılacak okul içi, ilçe,il, yurtiçi, yurtdışı bilimsel, sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif etkinlikler ve yarışmalar ile geziler, öğrenci kulüp ve sosyal sorumluluk programı kapsamındaki çalışmaların planlanması.
- Dilimizin Zenginlikleri Projesi kapsamında sorumlu öğretmen seçimi ve yapılacak çalışmalar
- Okulda yapılacak sosyal, sportif ve kültürel faaliyetlerle ilgili izin alınması ile ilgili hususlar
11. Öğrenci rehberlik hizmetleri yapılacak çalışma esaslarının görüşülmesi
- Rehberlik çerçeve planının hazırlanması
- Rehberlik hizmetleri yürütme komisyonunun oluşturulması
- Kaynaştırma Bütünleştirme Yoluyla Eğitim uygulamaları (BEP, Evde Eğitim-Destek Eğitim Odası-Tedbir Kararları olan öğrenci işlemleri)
- Veli ziyaretleri ile ilgili hususlar
12. Ders dışı eğitim ve öğretim faaliyetlerinin görüşülmesi
- Egzersiz, kurs çalışmaları, evde eğitim
- Proje çalışmaları (Değerler Eğitimi, Tema, Okulum Temiz, Yerel projeler, Erasmus, eTwinning,Teknofest)
13. Uyum Haftası çalışmalarının planlanması,
14. Ünitelendirilmiş yıllık ders planları ve günlük ders planları, sınıf defteri, Kulüp, rehberlik raporları, Toplum hizmeti ile ilgili çalışmalar, BEP planı, öğretmenlerin tutması gereken dosya ve defterlerin görüşülmesi,
15. Dilek ve temenniler kapanış.